ProgeTiigri võistlus "Mängumaraton"

HITSA kutsub kõiki alus- ja üldhariduse õppijaid osalema ProgeTiigri võistlusel “Mängumaraton”. Võistlustööna tuleb esitada enda loodud mäng, mis aitab arendada laste ja noorte IKT oskusi või tõstab teadlikkust, kuidas turvaliselt internetis käituda.

Mängude loomise kaudu saavad noored jutustada mõnda lugu, disainida tegelasi ja maailmu, lõimida erinevaid huvivaldkondi nagu tehnoloogia, kunst, muusika, keeled jt. Mängude loomine annab hea võimaluse erinevate huvidega õppijatele tegeleda põneva väljakutsega, harjutada meeskonnas töötamist ja siduda loodav mäng kooli loovtööga.

Võistlustöö koosneb kolmest osast:

  • programmeeritud või disainitud mäng, mis õpetab programmeerimist või targalt internetis käitumist. Lahenduseks võib olla:
    • arvutimäng, mis on kas allalaetav või veebipõhiselt mängitav. Mängu loomiseks võib kasutada ükskõik millist programmeerimiskeelt/tarkvara või disainitarkvara (vt siit);
    • nutiseadmes mängitav rakendus (äpp);
    • laua- või kaardimäng. See võib olla disainitud 3D-tehnoloogias, tikkimismasinat kasutades või mõne muu materjali ja vahendi abil loodud, samuti hariduslike robotitega kasutamiseks (nt Bee-bot, Ozobot, Meet Edison jt).
  • mängujuhis, mis selgitab mängu reegleid ja on internetist kättesaadav.
  • lühivideo (pikkusega 2 min), mis tutvustab autoreid ja mängu teemat ning selle loomiseks valitud vahendi põhjendust.
NB! Õpilaskonkurssi "Digistame ära!" ei toimub, selle asemel toimub ProgeTiigri võistlus "Mängumaraton"

Teavitusmaterjal:
Flaieri saab alla laadida siit >>
Väikese bänneri saab alla laadida siit >>
Suure bänneri saab alla laadida siit >>

Võistluse ajakava

  • 08.02.2017 Võistluse väljakuulutamine
  • 01.03.2017 Võistlustööde esitamise alguskuupäev
  • 23.04.2017 Võistlustööde esitamise lõpptähtaeg
  • 24.04.2017 Võistlustööde hindamise algus kuupäev
  • 08.05.2017 Võistlustööde finalistide väljakuulutamine
  • 20.05.2017 Võistluse finaal ja võitjate väljakuulutamine

võistlustööde esitamine

  • Võistlustööde esitamise lõpptähtaeg on 23. aprill, kell 23:59 (k.a).
  • Võistlustöö kõik kolm osa (loodud mäng, selle juhis ja lühivideo) peavad olema koondatud ühele veebilehele (nt Google drive, blogi, Padlet vms),  mille aadress on lisatud esitamise taotlusele.
  • Võistlustöö tuleb esitada HITSA konkursi- ja taotluste esitamise veebilehe kaudu (alates 1.märts): http://konkursiveeb.hitsa.ee

VÕISTLUSE Finaal

ProgeTiigri võistluse finaal toimub 20. mail, Tallinnas.  Finaalis toimub mängumaraton, kus kõik finaali pääsenud osalejad saavad proovida üksteise loodud mänge ja hääletada oma lemmiku poolt. Finalistid peavad tagama, et kõik mängud on töökorras ja mängitavad.

Finaalis võistlustöid enam ei hinnata, vaid kuulutatakse välja iga vanuserühma võitjad.
Finaalürituse asukoht ja täpne kava kuulutatakse välja märtsis 2017.

Autasustatakse iga vanuserühma kolme parima võidutöö autoreid põnevate tehnoloogiliste vidinatega.
Kõikide finaali pääsenud koolide vahel loositakse välja ka ProgeTiigri võistluse peaauhind väärtusega 500 eurot. Võistluse auhinnafond on ligi 13 000 eurot.

Tutvu ÜLDtingimuste ja hindamisega siin >>


ProgeTiigri õpilaste võistluse läbiviimist toetatakse Euroopa Liidu Euroopa Sotsiaalfondi meetmest “Kaasaegse ja uuendusliku õppevara arendamine ja kasutuselevõtt“ (2014-2020.1.03.15-0001) ja Euroopa Ühendamise Rahastu projektist „Targalt Internetis“.