Eesti noored tõid ülebaltiliselt digitehnoloogiate konkursilt esikoha

20. november 2017

15.-17. novembrini toimus Lätis Ventspilsis esimene ülebaltiline digitehnoloogiate konkurss „Ventspilsi IT-väljakutse“, kus IT-teadmistes võtsid mõõtu kolme Balti riigi noored. Vanimas vanuserühmas, 10.-12. klasside arvestuses tuli esikohale Pärnu Sütevaka Gümnaasiumi meeskond.

Fotol Pärnu Sütevaka Gümnaasiumi meeskond - Karl-Enrik Kriis, Erik Vipre, Tom Suiste – ning kolm Eesti kohtunikku, samuti võistluse peakorraldaja Inguss Blaudums Ventspilsi Digikeskusest. Foto: Jaana Kõvatu

„Ventspilsi IT-väljakutsel“ osales kokku 1848 last, neist 316 Eestist. Konkursi esimeses ehk kaugvoorus pidid 3-liikmelised meeskonnad täitma erinevaid digiteemalisi ülesandeid ning nendest valiti 18 parimat meeskonda igast riigist, kes pääsesid konkursi finaali Ventspilsis. Kolme riigi noored võistlesid kolmes vanusekategoorias, vanimas vanuserühmas saavutasid esikoha Pärnu Sütevaka Gümnaasiumi noored – Karl-Enrik Kriis, Erik Vipre, Tom Suiste – õpetaja Väino Tuisu juhendamisel.

„Otsustasime võistlusel osaleda, kuna meile meeldib teha videoid ja tegeleda IT-ga üldiselt. Nähes Ventspilsi võistluse uute kogemuste võimalust ning ka auhinnafondi suurust, oli osalemine lihtne otsus,“ ütles juhendaja Väino Tuisk võidumeeskonna nimel. „Võistlus oli väga huvitav ja lõbus. Ülesanded ei olnud kindlasti liiga lihtsad ja nõudsid siiski kõigilt maksimaalset pingutust.“ Finaalis pidid noored lahendama infootsinguga seotud ülesandeid. Seejärel anti 3,5 h tundi aega mõelda, kuidas taaselustada mõnda 1988.-1998. aasta videomängu tänapäeva tehnoloogiaid kasutades. Oma ideest tuli teha 5-minutiline presentatsioon ning seda siis žüriile esitada.

Võistlustöid hindas rahvusvaheline žürii, kuhu kuulusid kohtunikud ka Eestist. Eestist kuulusid žüriisse Riin Saadjärv Puhja koolist, Jaana Kõvatu Varstu koolist ning Triinu Grossmann Haanja koolist.

„Võistlustöid hinnates tuli tõdeda, et tehniliste oskuste poolest ei jää meie õpilased Läti ja Leedu õpilastele alla, küll aga peaksime mõtlema, kuidas arendada nende loovust, sest originaalne lähenemine erinevate ülesannete lahendamisel on aspektiks, mis võimaldab silma paista ja töö vastu huvi äratada,“ ütles võistluse üks kohtunikke Riin Saadjärv. „Selle tõestuseks on ka Pärnu Sütevaka Gümnaasiumi õpilaste võit vanimas vanusegrupis. Võistkond paistis silma originaalse lähenemisega ülesande lahendamisel ja suurepärase lahenduse esitlemisega.“ Saadjärv nentis, et töid hinnates kerkisid läbivalt kõigi riikide meeskondade seas esile ka mõningad nõrgad kohad, näiteks viitamisoskus, info süstematiseerimise oskus ja oskus valida ülesande lahendamiseks sobivaim vahend või keskkond.

Eestist osales võistluse finaalis 18 meeskonda: Pärnu Sütevaka Gümnaasiumist kaks meeskonda, Pärnu Koidula Gümnaasiumist kaks meeskonda, lisaks õpilased Virtsu Koolist, Surju Põhikoolist, Kilingi-Nõmme Gümnaasiumist, Gustav Adolfi Gümnaasiumist, Tallinna Tõnismäe Reaalkoolist, Tallinna Õismäe Vene Lütseumist, Tallinna Rahumäe Põhikoolist, Järveküla Koolist, Kuressaare Gümnaasiumist, Narva Kreenholmi Gümnaasiumist, Sillaotsa Koolist ning kaks meeskonda ka Koonga Koolist.

IT-teadmisi edendav konkurss “Ventspilsi IT-väljakutse” toimus esimest korda 2016. aastal Lätis, kaasates 1100 Läti õpilast. Sel aastal oli konkursi haare veelgi laiem, kaasatud olid kõik kolm Balti riiki. Konkurssi korraldas Ventspilsi Digikeskus, koostööpartneriks Eestist oli Hariduse Infotehnoloogia Sihtasutus (HITSA) ning Leedust Network of Innovative Informal Education for Youth (INPUT).

 


Lisa kommentaar

Email again: