Uuringu läbiviimise aeg: mai 2016 - mai 2017
Uuring annab ülevaade digioskuste õpetamisest Eesti üldhariduskoolides ja lasteaedades - millised on üldhariduskoolides pakutavad eraldiseisvad ained digioskuste õpetamiseks, mil määral on digioskuste õpetamine lõimitud erinevatesse ainevaldkondadesse, millised on õpetajate ja õpilaste oskused ja hoiakud digioskuste õpetamisel, missuguseid IKT huviringe üldhariduskoolides ja lasteaedades pakutakse ning missugust tuge vajavad õpetajad, üldhariduskoolid ja lasteaiad digioskuste õpetamisel.
Poliitikauuringute Keskuse Praxis poolt läbi viidud uuringus analüüsiti üldhariduskooli õppe- ja ainekavasid, küsitleti koole ja lasteaedu ning viidi läbi esinduslik veebiküsitlus õpetajate ja õpilaste seas, kus osales 1549 õpetajat ja 11 224 õpilast üle Eesti.
IKT-hariduse uuringu lõpparuanne >>
Lisa 4. Informaatika ainekavade võrdluse tulemused
Lisa 5. Õppe- ja ainekavade kaardistuse tulemused
Lisa 6. IKT huviringid üldhariduskoolis ja lasteaias
IKT-hariduse uuringu esitlus
16.05.2017 tutvustas HITSA koos Praxisega IKT-hariduse uuringut ning selle tulemusi. Ettekandele järgnes paneeldiskussioon
teemal, kas ja mida peaks
hariduspoliitikas muutma, et soodustada Eesti kooliõpilaste digioskuste
arendamist. Diskussiooni juhtis tehnoloogiaajakirjanik Hans Lõugas.
Esitlused:
Uuringu vajalikkus ning ülevaade uuringu läbiviimisest - Mari-Liis Peets
Uuringu tulemused ja järeldused - Eve Mägi
Paneeldiskussioonis osalesid:
Eve Mägi, Praxis
Ants Sild, BCS Koolitus
Kristel Rillo, Haridus- ja Teadusministeerium
Ave Lauringson, Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium
Mart Laanpere, Tallinna Ülikool
Birgy Lorenz, Tallinna Pelgulinna Gümnaasium
Joosep Kään, Eesti Õpilasesinduste Liit
- Mare
Räis, Järveküla kool