Osmo hariduslik mäng iPadile

Osmo on iPadile mõeldud hariduslik platvorm, mis võimaldab erinevate mängude mängimist. Kaasa saab osta erinevaid lisasid, mida meie piloodi käigus ka katsetasime. Vahendiga saab mängulisel viisil arendada laste arvutamisoskust, loovust, loogilist mõtlemist, probleemide lahendamist, programmeerimist jne.

Platvorm koosneb erinevatest osadest:
Genius kit on komplekt, mis mõeldud lastele alates 6. eluaastast. Sisaldab 5 erinevat mängu, mille appid on tasuta allalaetavad. Lae alla App Store-i app, aseta iPad alusele ja kinnita adapter iPad'ile ning oledki vamis alustama.
  1. Numbers - Praktiline mäng numbritega. Lapsed saavad numbriklotsidega koostada tehteid, mis arendavad matemaatilist mõtlemist. Hetkel saab teha liitmise ja korrutustehteid.
  2. Masterpiece - muuda oma iPad imeliseks, interaktiivseks joonistustööriistaks. Mida iganes sa unistad, seda saad joonistada.
  3. Words - Erinevad vahvad sõnademängud. Arendab inglise keele oskust, kuna sõnad on ingliskeelsed. Kuid suurepärane võimalus on õpetajal luua ka eesi keelset sisu.
  4. Tangram - Puzzle mäng, mis sisaldab üle 500 erineva puzzle. Mängi üksi või tee võidu oma sõbraga.
  5. Coding Awbi - õpetab lapsele loogilist mõtlemist ja probleemide lahendamist ning aitab edukas olla järjest enam digitaliseeruvas maailmas. See mäng on lihtsaim viis lapsele programmeerimist tutvustada. 
Coding jam
Coding Jam on lisa, millega saab ise muusikat luua. Asetades Osmo klotse erinevatesse mustritesse ja järjekordadesse.

Mõeldud lastele vanuses 5-12, kes saavad kogemuse luua ja samal ajal arendada rütmitaju. Kohe kui oled valmis saanud oma muusikapala, on võimalik seda jagada sõpradele ja perekonnale.


Pizzaa co

Põnev ja arendav mäng, mis õpetab lapsele ettevõtlust ning ärijuhtimist.

Juhi pitsapoodi, arvelda klientidega, valmista pitsasid ning investeeri tulu, et poodi edasi viia! Mäng arendab lapse matemaatika- ja kommunikatsioonioskust, lapse võimekust enda tegevust ise juhtida ning annab baasteadmisi ettevõtlusest. Laps õpib mitteverbaalset suhtlust, jälgides pitsapoe klientide näoilmeid ning harjutab liitmist, lahutamist ja harilikke murde.

Creative kit

Loovust arendav mängukomplekt, kus lapse joonistused ärkavad ellu.

Kolmes erinevas mängus rakendab laps loovust, probleemilahendust ja käelist osavust. Vaata videot mängust SIIT

2020. a veebruarist mäng ka eesti keeles!

Sobilik lastele vanuses 5-12 aastat.


Sphero RVR on kummiroomikutega auto, mida annab programmeerida Sphero EDU äpiga. Selle külge annab siduda ka kolmanda osapoolte tarkvara (Rasperry PI, Arduino, Micorbit ja Sphero enda little Bitsi). Robotil on erinevad andurid - värviandur, ümbritseva valguse andur, magnetormeeter, kiirendusmõõtur, güroskoop, infrapunaandurid.

ProgeTiigri kogumiku viide - Link
Tunnikava - Kiirus, teekonna pikkus, ühtlane liikumine

Õpitavad oskused ja teadmised

Õpilasel on võimalik läbi praktilise näite õppida plokk-programmeerimist, Javascripti. Lisaks sellele saab siduda erinevate ainealaste teadmiste hankimisega. Kuna robotit saab programmeerida nii joonistamise, plokk-programmeerides, kui ka javascripti koodi kirjutades, siis on võimalik kasutada kõikides kooliastmetes.

Õpetajate kommentaar

Tunni läbiviimiseks sobib kõige paremini paaristund, kui õpilased pole varem plokk-programmeerimist õppinud.

Robotile annab külge liita kolmanda osapoolte tarkvara, mille külge annab siduda ka teaduslikke andureid.

Õppurite kommentaar

Õpilastele väga meeldis tund - erines traditsioonilisest õppetunnist.

Soovitused teistele õpetajale

Enne tunni läbiviimist tuleks tunnikava koostada või e-koolikotis olevaid materjale kasutada ning eelnevalt kõik tegevusetapid läbi proovida.

Töökindlus

Masin on väga töökindel ja suhteliselt tugeva ehitusega, ainuke mure on akuga, mis kestab u 2 tundi.

KASUTAMISE LIHTSUS

Seadet on küllalt lihtne kasutada ja saab rakendada kõikides kooliastmetes. Sphero EDU äpp võimaldab ka puldina seadet kasutada.

Kasutatavuse võimalused õppeaasta jooksul

Sphero RVR robotit on võimalik kasutada pea igas tunnis kõikides kooliastmetes. Tuleb leida vaid viis kuidas teemat käsitleda.

Kokkuvõte - kas soovitaksid vahendit teistel haridusasutustel soetada

Soovitan kasutada pigem paari peale ühte robotit, kuna vastasel juhul jäävad osad õpilased tegevuseta. Roboti hind on suhteliselt kallis, kuid tegemist on ka vastupidava tootega. Roboti liikumiseks on vaja ruumi, seega laua peal väga ei soovita kasutada.