Moodulrööbastele ligi pääsemiseks on vajalik klaviatuuri välja tõmbamine. See on tööpind, millele saab oma loomingu ehitada, kasutades pi-topi tarvikuid ja elektroonilisi komponente. pi-top sisaldab leiutajakomplekti, mis õpetab omaenda leiutisi looma. Seade kasutab operatsioonisüsteemi pi-topOS: Polaris, millega pääsete ligi kümnetele rakendustele ning sadadele tundidele õppetundidele, mis sellega kaasa tulevad.
Näiteks:
1. pi-topCODER õpetab programmeerima, füüsilisi arvutiprojekte looma ja oma edusamme jälgima ning oma koodi reaalajas testima.
2. Samuti on võimalik programmeerimist õpetada programmis Scratch. Tegemist on programmeerimiskeelega, mida on kerge mõista ja kasutada. See sobib hästi selleks, et lapsed saaks õppima hakata ja värvikaid programmeerimisprojekte luua.
3. CEED-universumi mänguline õppimiskeskkonnas peate lahendama visuaalse programmeerimise mõistatusi. Need õpetavad teile kõiki põhilisi programmeerimise kontseptsioone. Võimalik on ka oma visuaalse programmi otse Pythoni koodi teisendada.
4. Minecraft Pi väljaanne on kohandus populaarsest liivakastistiilis avatud maailmaga ehitusmängust Minecraft. Raspberry Pi jaoks on saadaval Minecrafti tasuta versioon, millel on ka programmeerimisliides. See tähendab, et kirjutada saab Pythoni koodis käske ja skripte mängus automaatselt asjade loomiseks.
Muud rakendused
pi-topOS on varustatud täieliku tarkvarapaketiga, mille hulka kuuluvad Google Suite, veebisirvija Chrome, täielik Microsoft Office'iga ühilduv tootlikkuskomplekt, 3-D trükkimise tarkvara, Scratchis programmeerimine ja muud.
ProgeTiigri kogumiku viide - Link
Piloteerimise tunnikavad e-Koolikotis -
- Tehnoloogia igapäevaelus - disain ja programmeerimine
- Tehnoloogia igapäevaelus, programmeerimine
Õpitavad oskused ja teadmised
Eelkõige programmeerimine ja selle oskuse otsene sidumine tänapäevaste tehnoloogiliste vahenditega praktiliste tegevuste teel. Erinevalt näiteks 3D printerist on seade nö lahtisem ja saab modifitseerida. Annab esimese mulje ja kogemuse tööstuses kasutatavatest robotitest ja nende tööpõhimõttest.Õpetajate kommentaar
Oleme pi-top'e palju katsetanud ja tegemist väga ägedaid projekte võimaldava vahendiga. Tegemist ei ole aga vahendiga, mille kasutamisega ka tavalised õpetajad juhendamiseta koheselt hakkama saaksid. pi-topide kasutamine eeldab korralikku koolitust või suurt huvi ja võimekust ise erinevaid materjale kasutamise kohta otsida. Hetkel on kogu materjal inglise keeles. Seetõttu tundub, et tegemist on pigem ringitöö vahendiga kui koolitunnis kasutatava töövahendiga. Samas, kui mina oleks LTT ringi juhendaja, oleks mul väga hea meel, kui sellised vahendid näiteks vooluringi katsetamiseks käepärast oleksid. Või siis robootikaringis roboti kokkupanemiseks või muusika tegemiseks. Kokkuvõtvalt arvan ma, et tegemist on eriala õpetajatele sobiliku tootega, mille soetamisel peab kindlustama, et vahendit ka maksimaalselt kasutatakse ning pi-top'id ei jääks lihtsalt veebi mineku vahendiks.Õppurite kommentaar
Õpilastele meeldib, et pi-topi mitmekesisus. Seade võimaldab teha väga erinevaid arendusprojekte ning alustada täiesti esimesest sammust: seadme kokkupanemisest.Võimaldab lähtuda õpilase individuaalsusest, erinevatest tasemetest ja erinevatest huvidest. Sobivaks vahendiks, et kujundada ennastjuhtivat õppijat.