Virtuaalreaalsus klassis -
ClassVR

ClassVR on haridusele suunatud virtuaalreaalsuse (VR) ja liitreaalsuse (AR) terviklahendus koolidele.
Komplekti kuulub 8 peaseadet koos laadimiskohvriga, kasutada on võimalik ka mitut komplekti korraga. ClassVR veebikeskkonnas on väga palju pildi- ja videomaterjali ning tunnikavasid. Keskkonnas on võimalik kasutada ClassVR kogukonna poolt lisatud materjali ja luua ka oma materjalikogu.


Tunnikava viide: Vanad Idamaad

Õpitavad oskused ja teadmised

ClassVR aitab mitmekesistada ainetundi ja muuta tundi atraktiivsemaks. Konkreetseid omandatavaid teadmisi on keeruline välja tuua, sest olenevalt kuvatavast infost saab ClassVR peakomplekti siduda kõikide ainevaldkondadega.

Õpetajate kommentaar

ClassVR prillide abil on õpilasel võimalik saada vahetu elamus kohtadest, nähtustest ning tegevustest (koerarakendil sõitmine Alaskas, paadisõit Amasoonasel, kosmoses lendamine, liikumine inimese veresoontes), millega nad pole kokku puutunud ja võibolla ei puutugi.

Tallinna Südalinna Koolis, kus seadmeid katsetati, muutus seadmete kasutamine õpetajate seas vastupidiselt ootustele küllalt populaarseks, kuna tegevused köitsid õpilaste tähelepanu.

Õppurite kommentaar

„Väga lahe!“, „Oh, kui õudne!“ õpilaste arvamused on olnud väga ehedad ja positiivsed. Mistahes õpilastele kuvatav keskkond on õpilastele oluliselt elulisem ja köidab tähelepanu ning õpihimu.

Soovitused teistele õpetajale

ClassVR prillide kasutamisel tuleb arvestada mõningase ettevalmistusajaga, mis kulub seadme sisselülitamisele, võrku logimisele ja programmi käivitamisele. Valmis seadmise järel on prillides võimalik vaadata ka enda tehtud või YouTubest laetud 360° videosid. Nende videote kasutamisel tuleks eelnevalt ühe seadme peal kontrollida video kvaliteeti ja vajadusel muuta ClassVR keskkonnas video seadistust.
Video kasutamisel on soovitav videod eelnevalt kõikidesse seadmetesse laadida.
Kasutasime tundides üsna lühikesi videosid, mille pikkus oli enamasti 2-4 minutit. Pikemate videote vaatamine võib õpilastele liiga väsitav olla ning probleeme tekitada. Lühemate videote eelistamise põhjus oli ka videote peakomplektidesse laadimisele kulunud üsna pikk aeg.
Videote kasutamisel kasutasime eelkõige seda võimalust, et õpetaja juhib kõikides prillides korraga protsessi. Nii oli võimalik kõikidel õpilastel kuulata õpetaja arvutist kvaliteetset heli. Võimalik oleks olnud heli kuulata ka peaseadmest, kuid ilma kõrvaklappideta oleks teiste peaseadmete helid segama hakanud.
ClassVR prillide kasutamiseks tegime eraldi WiFi-võrgu, mida kasutasid ainult peakomplektid ja ClassVR veebikeskkonda kasutav arvuti. Selline lahendus hoiab peakomplektid pidevalt samas võrgus ja kasutama hakkamisel saab nii aega kokku hoida.
Alati enne kasutamist tuletasime õpilastele meelde ka peakomplekti ohutu kasutamise reegleid. Prillide puhastamiseks kasutasime pihustatavat desinfitseerivat vahendit.
ClassVR prillide kasutamiseks soovitame eelnevalt teavitada lapsevanemaid ja küsida neilt kirjalik luba.

Töökindlus

Tuli ette, et mõned seadmed ei käivitunud või ei suutnud võrku leida. ClassVR keskkonna HelpDesk vastas küsimustele päris kiiresti.

Kasutamise lihtsus

Komplekti kasutamisel vajavad õpetajad kindlasti juhendamist nii prillide kui ka ClassVR keskkonna kasutamisel. Midagi ülemäära keerulist ei peaks selles siiski olema. Alguses oleks kindlasti hea, kui õpetajal ja õpilastel oleks keegi abiks.

Kasutatavuse võimalused õppeaasta jooksul

ClassVR on võimalik kasutada kõikides ainetundides ja erinevates kooliastmetes. ClassVR keskkonnas on väga palju tunnikavasid ja tundides kasutatavat materjali.

Kokkuvõte - kas soovitaksid vahendit teistel haridusasutustel soetada

Oleme ClassVR prille testperioodil katsetanud ainetetundides üle 30 korra, kuid ilmselgelt ei jõudnud me veel kõiki võimalusi ära testida. Seega on avastamist küllaga.

Mõningatele tehnilistele viperustele vaatamata soovime vahendeid edasi kasutada ja soovitame ka teistele. ClassVR keskkonnas olev materjal ning enda materjalikogu võimaldab peakomplekte kõikides ainetes kasutada.