Üldhariduskooli enesehindamise raporti ja digiplaani koostamine toimub Digipeegli keskkonnas: digipeegel.ee.
Kutsekooli enesehindamise raporti ja digiplaani koostamine toimub Digipeegli keskkonnas aadressil: kutse.digipeegel.ee.
NB! Palun koolipidaja esindajatel üle vaadata, kas on olemas juurdepääs Digipeegli keskkonda ja kas on näha korrektne koolide nimistu. Koolidel peab olema määratud kooli administraator, kes haldab oma kooli kasutajaid ja pakub kasutajatuge raportite/digiplaanide loomisel koolis kohapeal. Kui vajate juurdepääsu või kooli administraatori õiguseid võtke ühendust kasutajatoega aadressil digipeegel@hitsa.ee.
Digipeegli protsessi kirjeldus
1. Kooli enesehindamise raporti koostamine (kohustuslik)- Koolijuhi määratud isik (nt haridustehnoloog) viib läbi esmase digiküpsuse hetkeolukorra hindamise kõigis kolmes valdkonnas (koostab digiküpsuse raporti).
- Kooli digipöörde meeskond (3-5 liiget, sh koolijuht) vaatab raportis antud hinnangu üle ja korrigeerib vajadusel hinnanguid ja lisab tõendusmaterjalid, sh parimate praktikate näited. NB! Hinnangule ei ole seatud lävendit, st et te hindade ennast eelkõige enda jaoks, et toetada kooli arengut tervikuna. Oluline on liikuda 2017. aasta digiplaanis seatud sihtide suunas.
- Koolijuht või määratud kooli esindaja kinnitab enensehindamise raporti. Kinnitatud raport ilmub nähtavaks koolipidajale, kes saab veenduda, et kool on oma meetmes osalemise kohustuse täitnud.
NB! Enne digiplaani loomist tuleb veenduda, ega enesehindamise raportis pole vaja ühtegi parandust teha. Peale digiplaani loomist raportis enam parandusi teha ei saa.
2. Kooli digiplaani koostamine (kohustuslik, kui koolil pole varasemalt digiplaani loodud)
- Koolijuht algatab digiplaani ja seab vastavalt kinnitatud enesehindamise raportile eesmärgid kõigis kolmes valdkonnas koolile sobivaks perioodiks ja lisab perioodi jooksul planeeritavad arendusmeetmed (tegevused) koos rahastusallikatega ja viidetega eesmärgi saavutamisele.
- Koolijuht lisab digiplaanile kokkuvõtva kirjelduse, milles on toodud kooli nägemus ja visioon plaanitavate tegevuste elluviimisel.
- Koolijuht kinnitab digiplaani.
NB! Enne koolipidaja digiplaani loomist tuleb veenduda, ega kooli(de) digiplaani(de)s pole vaja ühtegi parandust teha. Peale koolipidaja digiplaani loomist koolide digiplaanides enam ühtegi muudatust teha ei saa.
3. Koolipidaja digiplaani koostamine (soovituslik):
- Koolipidaja volitatud esindaja vaatab üle kooli(de) digiplaani(de)st lähtuvalt valdkondade arendamise prioriteedid (arendusmeetmed) ja kinnitab vajalikud investeeringud.
- Koolipidaja lisab omapoolse visiooni ja nägemuse õpikäsituse, õppekorralduse ja digitaristu toetamisel, võttes arvesse kooli arendusmeetmeid ja eesmärke.
4. Koolide enesehindamise raportite ja digiplaanide avalikustamine (kohustuslik):
- Koolid peavad avalikustama oma digiküpsuse enesehindamise raporti ja kui oli kohustus luua ka digiplaan, siis tuleb ka see avalikustada.
Digipeegli keskkonna kasutajatugi vastab aadressil digipeegel@hitsa.ee.
MATERJALID:
- UUS! Tutvu Digipeegli andmekorje kokkuvõtliku ülevaatega (dokument ja video).
- UUS! Tutvu Digipeegli keskkonnale kasutajate poolt antud tagasisidega.
- Üldhariduskooli digiküpsuse enesehindamise mudel ja hindamisvahend Digipeegel.
- Kutsekoolide digiküpsuse seire ja hindamise mudel.
- Juhend Digipeegli keskkonna kasutajale.
- Juhend (koos ekraanipiltidega) koolidele Digipeegli keskkonnas raportite loomiseks ja täitmiseks.
- Mart Laanpere videoloeng digiküpsuse mudeli kohta (10.04.2019).
- Juhendvideod kõikide Digipeegli toimingute kohta.
- Avalduse vormid kooli administraatori õiguste ja koolipidaja esindaja määramiseks Digipeegli keskkonnas.
- Veebiseminari "Digipeegli keskkonna tutvustus" (14.03.2019) salvestus.
- Veebiseminari "Digipeegli keskkonna tutvustus" (14.03.2019) koolitaja Kerli Požogina ettekande slaidid.