ProgeTiigri õpilasvõistlusele “Mängumaraton” tuleb esitada enda loodud mäng, mis aitab arendada laste ja noorte IKT oskusi ning tõsta teadlikkust, kuidas turvaliselt internetis käituda.
ÜLDTINGIMUSED
- Võistlustöö peab koosnema kolmest osast (programmeeritud või disainitud mäng, mängujuhis ja lühivideo), mis on koondatud ühele avalikult kättesaadavale veebilehele.
- Võistlusel saavad osaleda alus- ja üldhariduse õppijad vanuses 5-20 eluaastat.
-
Võistlustöö saab luua individuaalselt või 2-5 liikmelises meeskonnas.
-
Võistlustöö loomist ja autoreid tutvustav lühivideo maksimaalne pikkus võib olla 2 minutit ja see peab olema üleslaetud Youtube'i või Vimeo veebikeskkonda märksõnaga „ProgeTiigri võistlus 2017“.
- Võistlustöö loomisel peab arvestama autoriõigustega ning viitama kasutatud teiste autorite teostele, vastasel juhul töö diskvalifitseeritakse.
- Võistlustööna valminud tarkvara (nt arvutimäng) puhul on soovitav kasutada GNU Lesser General Public litsentsi.
- Võistlustöö on soovitav avaldada Creative Commons'i litsentside alusel „Autorile viitamine“ või „Autorile viitamine + jagamine samadel tingimustel“. Litsentsiga saab autor anda teistele loa enda töö kasutamiseks/levitamiseks ning määrata, kuidas seda teha võib. Litsentsi viite soovitame lisada veebilehele, mis koondab võistlustöö kõiki kolme osa.
- Võistlustöö loonud
5-18aastastel autoritel, kes on kasutanud enda kui autori kohta
videomaterjali (lühivideod), peab olema lapsevanema kirjalik nõusolek
video
avaldamaks HITSA-ga seotud veebilehtedel. Lapsevanema kirjalik nõusolek
tuleb edastada konkursitöö juhendajale (nõusoleku näidisvormi leiab siit).
- Võistlustöö peab olema kättesaadav 3 aasta jooksul alates esitamise kuupäevast.
- Võistlustöö on soovitav siduda kooli loovtöö tegemisega, mis lähtub riiklikust õppekavast.
TÖÖDE HINDAMINE
Võistlustöid hinnatakse 4-pallilisel skaalal järgmiste hindamiskriteeriumite järgi:
- Õppimist toetav - mängu sisu õpetab mõnda programmeerimiskeelt või programmeeriva mõtlemisega (computational thinking) seotud oskusi või turvaliselt internetis käituma.
- Koostöö – võistlustöö koostamisse on kaasatud erinevaid osapooli (juhendaja, kaasõppijad jt huvigrupid), kelle panust mängu loomisse tutvustatakse lühivideos.
- Mängujuhis – mängujuhises on selgelt välja toodud mängu reeglid ja vajadusel tehnilised nõuded.
- IKT kasutamine – võistlustöö koostamiseks on valitud sobilikud IKT vahendid.
- Kvaliteet – võistlustöö on kvaliteetne nii sisu, kujunduse kui ka tehnilise lahenduse poolest (vt täpsemalt siit).
Lisapunktid: mäng on köitev, uudne ja huvitav.
Võistlustöid hinnatakse viies vanuserühmas:
- Alusharidus (lasteaiad)
- I kooliaste (1.-3.klass)
- II kooliaste (4.-6.klass)
- III kooliaste (7.-9.klass)
- IV kooliaste (10.-12.klass)
Võistlustöid hindab HITSA kokkukutsutud ekspertide koosseis, kes valib kõikides vanuserühmades välja kuni 20 parimat võistlustööd, millede autorid ja nende juhendajad on kutsutud finaalüritusele 20. mail 2017 Tallinnas.